Howdy meine liebe fanze! What's up?!?!
För tillfället sitter Blondincarro och väntar på att tvätten skall bli kvar. Kan informera om att det är ungefär lika kul att tvätta i Zermatt om i Helsingborg, dvs INTE ALLS KUL, men har man bara ett visst antal underbyxor med sig är man så illa tvungen. Tyvärr tog jag inte med alla 80 par jag har hemma, hade fått övervikt på bagaget då, men för tillfället önskar jag att jag faktiskt hade tagit med dom. Detta hade i sin tur inneburit att jag endast behövt tvätta ett par gånger på hela säsongen, och inte varannan vecka, som nu. Dessutom kostar det pengar att tvätta här!! Mein Got, ich bin nicht glücklig über das, alltså. Betala för det tråkigaste som finns!! Pyttsan.
Nog om tvätt.
 
Igår fick jag eftermiddagen ledigt, bara sådär och när jag spatserade hemåt tog jag denna bilden. Jag kom nämligen på att jag knappt fotat någonting sedan jag kom hit. Sjukt illa, fr a när man är storbloggare och allt. Nåväl, jag lovar ändring.
Även detta är från igår. Jajamen, jag har blivit en sån där som använder mössa och ryggsäck. Trodde jag aldrig i hela mitt liv. Men nu så.
Igårkväll var Sandra, min tyska kollega, och jag ute och käkade och tog ett par öl. Jag hade ju sovmorgon idag, så det gällde att passa på tyckte vi. YEAH, utekväll deluxe!! Jag var hemma 21:20. Slocknade som ett ljus innan klockan var 22. Sjukt illa. Jag vet inte vad som har hänt med nattugglan. Men får kanske skylla på att åldern börjar ta ut sin rätt. Oder NICHT!
 
Som ni ser så är här VIELE schnee. Och mer kommer det, hela tiden. Stundtals formligen vräker det ner. Man kan ju undra hur mycket snö det faktiskt finns. Någon gång borde det väl ta slut kan man tycka. Eller det kanske bara är jag.
Imorgon är jag frei, en hel dag. Då blir det julklappshets deluxe kan jag meddela. Har inte köpt en enda ännu. Imorgon MÅSTE det bli ändring, för det är enda tillfället jag har att fixa detta innan julafton. Är nämligen inte ledig mer innan dess. HUH! Hets, hets, hets! Och jag trodde i min enfald att jag skulle slippa klapphetsen i år. HA! Den skrattar mig rätt upp i ansiktet. HAHAHA! Nåväl, det löser sig nog. Kanske.
Nu ska jag hämta tvätten.
Auf wiedersehen meine freunde!
 
 
 

1 kommentarer

Cecilia Adamidou

17 Dec 2012 21:10

Ja Caroline det finns alltså en vardag hos dig också!
Här har snön regnat bort inte roligt alls ingen jul känsla alls...
Jag har också jul stress måste fixa sill, köttbullar och alla julklappar! Varför blir det samma sak varje år?!
Nu skall jag ta mig en öl så här på måndag kvällen!!
Ha det bra!
Kram Cilla

Kommentera

Publiceras ej