Grüetzi Woll meine liebe Fanze!!!!!
Hur står det till i julhetsen och vintermörkret?
På schweiziska landsbygden är allt bara fint, jag jobbar mitt sista pass ikväll, sen har jag S.E.M.E.S.T.E.R!!! Wiiihuuuu!! Und guess what?!?! Jajamen, Frau Richter och Herr Schaffner beger sig mot nordligare breddgrader för att fira jul! Vi åker, närmare bestämt, i övermorgon. Roadtrip Deluxe då vi bestämt oss för att köra med en mindre lastbil för att hämta mina möbler från Schweden. "Good Lord" tänker ni kanske nu, "Vilket äventyr!!" Jomenvisst, det blir det. Lyckan är total.
Då vi bestämt oss för att fira jul i Sverige i år hade min blivande man och jag en liten tillställning här för den närmsta familjen i söndags. Vi blev 13 st... Rätt många för att vara "närmsta familjen". Men så blir det när man hittat en man med fem syskon. Himla trevligt hade vi, på vår LUCIABRUNCH. Har fått införa lite schwedische traditioner här, hade gjort både köttbullar, lussekatter och pepparkakor dagen till ära. 
Adi hade gjort fina uppläggningsfat i form av stjärnor, mkt kreativt! Vi ansträngde oss verkligen för att göra så fint som möjligt, men var som vanligt ute litegranna i sista minuten... Servetterna var på plats sekunden innan första gästen dök upp!! Puh!! Men fint blev det:
Detta är bara ena bordet... 
Gästerna dök upp vid 10-snåret. Naiv som jag är tönkte jag att en brunch inte tar mer än tre timmar kanske.. Tji fick jag, de sista gästerna gick kl 18 på kvällen!! Himla rolig dag men var ganska mör efteråt...
Nu börjar det bli dags för madamen att göra sig iordning och dra till jobb. Men mina vänner, förhoppningsvis ses vi ju snart!! Mestadels av veckan kommer dock att tillbringas bland flyttkartongen och flyttstäd, men om/när tid finns över hoppas jag vi ses! Och, mHm ( = generad harkling) Flytthjälp tas MER ÄN TACKSAMT emot om någon har tid och ork över!!! 
Over and out!!