Guten Abend meine liebe fanze!!! Ja, jag vet. Sjukt dålig uppdatering på det senaste. URUSEL för att uttrycka sig milt. Men jag har haft full rulle, nonstop, kan jag meddela! Jag har ju nämligen haft FINBESÖK. Jajamen, det har hon! The familj har tillbringat en hel vecka hos mig i bergen. Och vilken vecka sen! Skulle nog vilja beskriva den som turbulent, men fabulös. Trots allt. "Huh" tänker ni kanske nu. "Trots allt?!?!". Japp. Det har väl hänt en del grejer, Men det kommer jag till senare. Nåväl, moving on.
Förra lördagen kom mina familjefans hit för att stanna i en vecka. Blondincarro var überglücklig kan jag meddela. Nog för att jag har det wunderbart i alperna men jag måste ändå medge att det är himla trevligt med besök. Deras första dagar tillbringade jag mestadels på Les Marmottes men på kvällarna var vi ute och rumlade runt. Iallafall den yngre skaran. På tisdagen lämnade jag dock jobb för att vara ledig hela onsdagen. Glad i hågen begav jag mig till familjefansens hotell och möttes av denna synen:
Jajamen, min mor i axellås (Ok, kanske inte riktigt av denna syn då detta var på morgonen efter, vid hotellfrukosten,men ändå!!). "Men vad i hela friden hade hänt med ditt mammafans?!?!" undrar ni ju säkert nu. Det ska jag minsann tala om för er! Hon blev påkörd i backen av en annan skidåkare. Som var från Brasilien. Man kan ju tycka att han borde ha vett att stanna i copa cabaña istället för att köra omkull andra i Zermatts skidbackar, men icke. Jag blev SÅDÄR nöjd kan jag meddela! Men mammafanset höll modet uppe och istället för att svetta ner sig (som vi andra) med skidåkning satt hon på en restaurangs uteservering i solen resten av dagarna. Dagen innan hade mitt svägerskefans ramlat i offpisten och skadat knäet. Hon hade ont hela veckan men åkte ändå. Järnlady! Inte nog med detta, mina föräldrars katt, TjockeDaisy (som för övrigt inte är särskilt tjock längre) blev akut sjuk i veckan och fick åka in på djursjukhuset och opereras. Ingen ände på förskräckligheterna kan tyckas. Det var detta jag menade med turbulent vecka, för er som inte uppfattat detta innan. Men trots dessa tråkigheter har vi iallafall kunnat njuta av varandras sällskap. Och DET, mina vänner, är inte fy skam.
På onsdagen var minsann Blondincarro, aka Anja Pärson, med i skidbackarna. Jag susade ner för backarna som ett jehuu kan jag meddela. Mitt pappafans tyckte att jag åkte snäppet för fort. Det tyckte inte jag. Nedan följer en liten bildbomb.
Japp, mitt ena kusinfans var också med. Hade en fabulös dag i skidbackarna som vi sedan avslutade på bästa sätt; med after skii på Hennustall. Ooooh, vilket ös! Bästa after skiin jag varit på kan jag meddela! Och då har jag inte varit på många. Min bror blev så till sig att han inte kunde låta bli min otroligt heta, rosa hjälm.
Han är väldigt snygg, min bror.
Dagen efter jobbade jag igen (fördel med after skii är att man börjar tidigt och (ev) slutar tidigt på dagen..) och på fredagen var jag återigen ledig. Vaknade, tittade ut genom fönstret och blev sur. Ingen sol så långt ögat kunde nå, däremot snö, snö och SNÖ! Istället för den planerade dagen i backarna blev det en runda på stan med päronen. De två andra gav sig ut i backen ändå, de unga de kan. På kvällen åt vi finmiddag på ett tjusigt hotell tillsammans med hela familjjövet som bor här nere. Vi var, med andra ord, det största sällskapet i hela restaurangen. Så många är vi här nere. Och på onsdag kommer ytterliggare en, ska bli SÅ kul!
Tidigt på lördagsmorgonen var det dags att vinka av familjen vid tåget. Jag bölade som ett barn. Man har väl kontakt med sina känslor va. Och Blondincarro är man nog att erkänna detta. Nu har jag dock gaskat upp mig igen. Man kan ju inte vältra sig i tråkigheter, tänk så trist livet hade varit då! TACK för en härlig vecka min underbara familj!! Vi ses om tre månader! (ja, förutom på skype då..)
 
Nu vankas veckor med VIELE ARBEITE kan jag meddela. Februari brukar tydligen innebära HETS här. Men det känns ok. Så länge man vet vad som väntar.
 
Nu har jag inte mycket mer att komma med för denna gång känner jag.
Aud Wiedersehen!

1 kommentarer

Kajsa

04 Feb 2013 20:56

Sicken vicka!!!
Nu ska jag gå till föräldrafanzen och se så att Daisy tillfrisknat
Var rädd om dig
Kram

Kommentera

Publiceras ej