Howdy fanze!!!
Nu är jag äntligen i farten, hade tänkt skriva för flera timmar sedan men vad gjorde jag då?! Jo, jag somnade. Närmare bestämt runt kl 18, och vaknade vid 19:30. Fint. Är man trött då? Illa att sova bort större delen av kvällen. Och inte blev jag piggare för det, snarare tvärtom. Nåväl, moving on! Jag har ju en massa kuligheter att berätta!
 
I måndags fick jag ju (som ni alla vet eftersom ni så flitigt läser denna blogg) en extra ledig dag, och denna spenderade jag på byn med mitt kusinfans. Käkade lunch på ett ställe som heter Molinos (btw, gå INTE dit om ni är på besök, sämsta servicen EVER men bästa läget när man vill ha sol på lunchen), satt på deras uteservering och krängde bruschetta.
Fick vänta en mindre evighet men det var gott när det väl stod på bordet.
När vi var färdigätna gav vi oss ut på shoppingrunda DELUXE! Jag kan glädja mitt pappafans att jag då införskaffade mig en helikopterförsäkring så att jag blir hämtad av en sådan närhelst jag behöver. Kan vara bra att ha när Blondincarro åker kälke hem, nerför berget, mitt i natten, vilket ju inträffar med jämna mellanrum. Dock var det inte det enda jag kom hem med denna dag. Nejdå, Blondincarros shoppingskills har inte gått ur kläderna, ens efter över en månad i den, inte så shoppingvänliga, alpbyn Zermatt. Detta är vad jag kom hem med: 
Ett bidrag från mitt farmorfans gjorde detta möjligt. Stort TACK!! Skorna var det första jag såg när jag kom in i The Shoeshop. Det var love vid första ögonkastet. Pure love. Och en sådan mütze har jag tänkt köpa i evigheter.Jag var minst sagt nöjd när jag kom hem.
 
Sen hade jag ju ett sådant förfärligt flyt att jag faktiskt var ledig även igår! "OH, vilken LYX" tänker ni säkert hemma i sofforna. Jomenvisst, jag kan inte annat än att hålla med. Och jag kan meddela att min lediga dag tillbringades i SKIDBACKARNA! Hade en fabulös dag med mitt kusinfans, och vi var praktiskt taget ensamma i backarna. DET var najs. Nedan följer en bildbomb:
Ryggskyddet på!
VI stannade uppe i Rothorn och käkade på ett ställe som heter Flualp. Supergod mat och great service. Desutom hade de ett liveband som var grymma. Me gusta mucho, so to speak. Till efterrätt blev det en Kaffe Baily's. Satt som en smäck.
Åkte efter detta hela vägen ner till byn. Benen var hyffsat möra, det kan jag villigt erkänna. Har dock inte känt av något idag. Seger, deluxe!
Kvällen tillbringade jag med Sandra, vi var ute och drack drinkar och käkade mexikanskt. Inte fy skam det heller.
Nu ska denna donna återgå till sina imponerande sovvanor.
Hasta la vista, babes!
 
 

2 kommentarer

Anonym

11 Jan 2013 06:04

Vad mysigt!! Du bor ju i paradiset!!
Snygga skor passar till din röda jacka!!
Härligt att du har haft lite ledigt!
Här har kommit lite snö igen, barnen har börjar skolan
Efter lovet, inte Bella för hon är sjuk...
Skall sega mig till jobb, äntligen är det fredag!!
Blir soffläge sedan med Bella!!
Ha det gott!!
Kram Cill

Anna Olsson

13 Jan 2013 20:24

Hej tjejen! Låter som om du sliter men samtidigt som om du har väldigt skoj! Är aningen avis på skidåkningen och snön! Själv har jag 2 arbetspass kvar nu.. måndag, tisdag.. :-) skönt för det är rätt tungt nu ffa att ta sig upp om man sjunkit ned för att ta på strumpor eller så på pat och sen ska upp igen! :-) Roligt aatt kunna följa dig här! Kram på dig!

Svar: Heeeej snäckan!!!Så kul att höra ifrån dig! :) Jaa, har faktiskt slitit som ett djur här, i ca tre veckor utan ledigt men nu har det lugnat ner sig betydligt så nu har jag det fint :) Men innan var det riktigt tufft! Härligt med bara två pass kvar, sen kommer det att gå fort! Förstår att det känns tungt, min kusin är också gravid och hon har det rätt kämpigt, till och från! Hoppas att allt är fint annars. Stor KRAM!
Carro

Kommentera

Publiceras ej