Howdy meine fanze!
I know, it's been a while, men jag har varit busy. Framförallt med att jobba, men även med att umgås. Blondincarro arbetar upp sitt sociala liv här, det duger inte att stupa i säng så fort man kommit hem från jobb kl 18. ICKE! Så nu blir det minsann andra bullar.
På min lediga dag i veckan, i tisdags närmare bestämt, var jag hembjuden till kusinfanset och hennes makes vänner för att avnjuta en delicious käsefondue och VIELE wein. Med betoning på viele (= mycket för er som inte läst tyska). Ost och vin kan ju tyckas vara en oslagbar kombination, och visst, just då var den det. Dock ej när jag kom hem, och natten som följde. Min mage har mått bättre kan jag meddela. Där sätter vi punkt för det ämnet. Kan iallafall säga att det var en himla trevlig kväll (tack vare vinet?!?) trots att samtalen större delen av tiden utspelade sig på det oförståeliga språket; Switzer-Deutch. Som faktiskt är himla roligt att lyssna på, framförallt med lite rusmedel innanför västen. Denna kväll lekte vi julklappsleken, den där när man slår en tärning och får ta paket, ni vet, och jag fick denna:
och ett ägg som skall kläckas två dygn efter att man lagt det i vatten:
Spännande. Återkommer med resultat. Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en väldans trevlig kväll och tur hade jag som hade nerförsbacke hem, var bara att sätta igång och rulla, så var man hemma på studs.
 
Häromdagen tog jag lite bilder på Les Marmottes, för er som undrat över hur det ser ut där jag tillbringar större delen av min vakna tid:
Ena rummet.
Min bar!! Me gusta mucho.
Detta är Sandra, min supertrevliga kollega. Lovely att man har bra arbetskollegor även på nya stället. Det underlättar om man säger så, även om Blondincarro kommer väl överens med de flesta.
Ikväll har kusinfanset, Sandra och jag lagat middag och gjort pepparkaksdeg (från scratch!!) och kola. Jajamen, Blondincarro är snart en fullfjädrad hausfrau, det verkar onekligen inte bättre än så. Desvärre har jag inga bilder från detta, så ni får helt enkelt använda fantasin.
 
Fick mig en LOVELY överraskning idag. Ett paket låg och väntade på mig när jag kom hem från jobb! Julklapp DELUXE!
Det var från mina föräldrarfans. TACK!!!! Har fått stränga instruktioner om att detta ej får öppnas förrän på julafton. Jag lovar, trots att det kliar odrägligt i fingrarna.
Nu ska jag krypa ner i bingen, det är ju trots allt en dag imorgon också!
Guten Nacht meine liebe fanze!

Kommentera

Publiceras ej