Guten Morgen meine liebe fanze!! Alles gut?!?
(Kämpar på med tyskan, det går, som ni ser, HUR bra som helst...).
Här är det väl sisådär. De senaste dagarna har det varit väldigt ynkligt med Blondincarro, som i vanliga fall ju är superwoman. Dock inte för tillfället. Jag har nämligen åkt på en dunderförkylning, vilket kanske inte är särskilt förvånande med tanke på att ett av busfröna i nedanstående inlägg hostade och nös mig rätt i nyllet häromdagen. Jajamen, de delar mer än villigt med sig av sina bebisbaciller. Jag tar, SÅDÄR tacksamt, emot dessa. Nåvl, man ska inte klaga, för idag har jag min FÖRSTA lediga dag på TRE veckor!!! Väldigt spontant var det dessutom. Min chef ringde och sa att jag kunde stanna hemma idag. Så denna veckan är jag ledig hela TVÅ dagar!! Good lord, så lycklig jag känner mig! Välförtjänt kan jag tycka, efter några ytterst ansträngande veckor.
Såhär lycklig känner jag mig över detta faktum (kan visserligen bero på att jag sitter på en jätteboll och lyckas hålla balansen i mer än två sekunder men det hör inte hit).
Idag blir det mest en vilodag. Tänkte bege mig ut på bokjakt om en stund och möta upp kusinfanset för en liten lunch. Ska bli väldans mysigt. På onsdag däremot SMÄLLER det! Då blir det skidåkning DELUXE, andra gången sedan jag kom hit. I know, det är för dåligt, men vad gör man när man inte är ledig en enda dag på flera veckor?! När man sedan väl är ledig lär det väl vara skitväder så att man knappt kan åka ändå, brukar nämligen vara så med min vanliga tur. Nåväl, sånt ska man ju inte deppa över i förtid, då blir livet grått och trist.
 
Igår hade vi hüttenabend för en tosig ryss med ca 20 vänner. Han bjöd hela jövet på massa vin, vodka och mat (som de typ inte rörde) och vid 21:30 hade han ordnat ett jättefyrverkeri. KABOOOM smällde det över hela Furi. Tydligen var det ryssarnas julafton igår. Jag säger då det. De kan, de där ryssarna.
 
Häromkvällen lyxade jag till det lite för mig själv. Då jag var hungrig som ett as när jag var och handlade stoppade jag ner allsköns delikatesser i korgen. När jag kom hem gjorde jag en egenkomponerad alptallrik, Såhär blev resultatet:
Camembert, trochenfleisch, Gruyer, korv och fikon. Satt som en smäck i kistan kan jag meddela. Det är inte utan att Blondincarro är lite stolt över sina kulinariska sensationer på senaste tiden. Hausfrau Richter deluxe.
 
Nu är det minsann dags att sminka på sig ansiktet och göra sig redo för en eftermiddag på byn.
Peace out!

Kommentera

Publiceras ej