Hoi lieblingsfanze!!!
Fraulein Pyttis is back in da haus och laddar batterierna i ett par timmar. Ikväll händer det nämligen grejor. Vi ska iväg på höstmarknad, Sissacher Märt, i den lilla grannstaden Sissach. Very gemütlich, sådär. Brukar tydligen gå vilt till har jag hört. Ska dit med Adi och två av hans systrar (han har en syster till och TVÅ bröder, jojomen!!) och de kan vara rätt vilda, så det blir intressant. Förväntar mig värsta Buuurefesten med dirndl och läderhosen. Imorgon och övermorgon är denna donnan ledig, så ni behöver inte oroa er för att jag ska upp tidigt eller så. Kan med gott samvete tappa omdömet, med andra ord...!!! :)
Här är grabbarna Grus förresten, Markus, Adrian och Reto, för er som undrar hur de ser ut. De är inte ett dugg lika. Oder was? Detta är hemma hos oss, i vår lägenhet. Här hade vi Raclette-afton. Smält ost med potatis och cornichons. Smarrigt värre.
Där är vi och två av hans systrar, Nicole och Priska. Just dessa två vi ska ut med ikväll. The Gang. 
 
På jobbfronten händer det också lite dings (=saker på inhemsk dialekt). Har kommit överens med min chef om att jag istället för sjuksköterska ska börja med att jobba som undersköterska den första tiden så att jag kan komma in i jobbet och lära mig rutiner och språket ordentligt. Det är betydligt tuffare än jag trodde att det skulle vara, ortopedi i Schweiz är ljusår från ortopedi i Sverige, så jag är happy över att vi kan göra såhär i början. Pustar ut DELUXE, sozäge. Ett kilo sten har fallit från mina axlar. Nog tjatat om das Arbeit.
Här är min kalv, Pyttis, till höger. Vi hittade henne i hagen när hon var nyfödd och jag tyckte att hon skulle heta Caroline men tydligen var hon tvungen att heta nåt på P eftersom hennes mor gjorde det, så då kom jag på den briljanta idén att hon skulle heta Pyttis. Söt va? Jag vet vad ni tänker... "Hon har gått och blivit kusinen från landet". Och ja, i ett svagt ögonblick skulle jag nog erkänna att så är det. Bonna-pyttis. Fint det.
 
Nu ska jag kasta mig över detta som låg i brevlådan när jag kom hem:
Tack farmor!!!
Hadet gott Fanze, vi hörs wieder en annan dag!!
Tschüss!!!!
 
 
 

1 kommentarer

catalina

13 Nov 2014 13:57

Hejhej! Har precis suttit på balkongen å halvsovit i 20 min....najs! Precis som i vintras, bara att då va du åsså på ballen...hörs snart! kram

Svar: Åh skönt!! Jag är ledig, har oxå sovit, fast på soffan, haha! Inte mkt till sol här :)
Carro

Kommentera

Publiceras ej