....Lite såhär i efterskott....
Hej mina bloggvänner, hoppas att ni haft fina veckor med mycket firande!! Det har minsann undertecknad... Sedan sist har jag hunnit med en tripp till Schweden och tillbaka, flyttat hit alla mina möbler, firat (en mkt LUGN) nyårsafton OCH jobbat sex dagar på raken!! Minst sagt hektiskt, som det ju visserligen brukar vara i december... Inte undra på att man nästan skulle behöva semester igen, för att vila upp sig, so to speak.
Förstår att ni nästan förgås av nyfikenhet över hur flytt och allt gick! Kan tala om för er att det gick som på räls! 
Min blivande man och jag klev upp tiiiiidigt (närmare bestämt kl 04!!!) på morgonen den 18:e december, satte oss i vår lilla snickarbuss och styrde kosan mot Helsingborg.
Chaffören. Han körde hela resan för att frk Pyttis är en riktig mes och vägrar sitta bakom ratten. Erkänner jag villigt, dock inte utan att skämmas en smula. Nåväl, moving on. Under resans gång passerade vi några småbyar i Deutschland, somliga med något tvivelaktiga namn, som barndomsfavoriten nr 1:
Fniss. 
Måste säga att resan gick himla smidigt. Tog bara en sådär 16 timmar att komma fram. Kan tilläggas att bussen kanske inte var jättebekväm direkt.... 22:30 när vi kom fram till mitt föräldrahem var vi rätt så möra. Här är föresten en bild på vårt vrålåk:
Om ni tittar noggrannt ser ni en lustig figur med nåt fluffigt på huvudet i passagerarsätet. Detta var när vi var påväg tillbaka till Schweiz igen. Värmesystemet i lillbussen hade lagt av så vi hade is på insidan och utaidan av fönstret och var tvugna att pälsa på oss allt vad vi hade för att inte förfrysa. Ett litet äventyr det också. Alltid spännande med frk Pyttis. Nåväl, nog om hemresan!
På fredagen vaknade vi utvilade och redo att påbörja vistelsens stora projekt, nämligen att packa ner alla mina grejor och tömma min lägenhet. Tänker inte tråka ut er med detaljer men det var iallafall gjort på två dagar. Adi är som en maskin när han har ett mål. Jag fick knappt ta paus för att äta!! Jag som ÄLSKAR pauser!! Huh, det var tufft. Men pga a hans effektivitet var vi snabbt klara och kunde därefter andas ut och njuta av JULEN! Kan tilläggas att mor min nog var lyckligast av alla. Hon hade sett framför sig hela julhelgen i flyttkartonger och städ. Men ICKE! 
Julveckan gick snabbt, på måndagen var vi på bio med lillebror och Caitlin och såg the Hobbit, julaftonen firade vi med familjen, hade en perfekt dag och vi blev så bortskämda med fina klappar och riktig svensk julmat! T o m tomten kom!!
Mamma skrattade så hon grät. Tomten hade moderniserat sig en smula, med ny mössmodell och massive brills. Tomten kan, han också!
 
På kvällen spelade vi julklappsleken, och vi blev alla som vilda rovdjur. T o m mormor, som bestämt skulle ha den där badmössan med paljetter som jag köpt! 
På juldagen kom delar av tjocka släkten på besök för kalkonmiddag deluxe. Very trevligt, indeed.
Annandag Jul tillbringade vi i bussen på väg hem igen. Var en himla rolig vecka i Schweden men den gick tyvärr alldeles för fort.
Väl på plats hemma i Bennwil var det dags för flyttkaos, igen. Här är fortfarande en väldans röra men jag börjar se ljuset i tunneln. Just nu känns det som att jag aldrig vill flytta igen!! 
Kaos Sozäge....
i tisdags var det dags för jobb igen. Sex dagar i rad. Huvaligen!! väldigt tungt på jobb för tillfället och utöver det har vinterkräksjukan hittat till vår avdelning. Kan säga till de som undrar att Calici inte är roligare på jobb i Schweiz än vad det är i Sverige. Så nu vet ni det.
nyårsafton tillbringade vi i hemmets lugna vrå med trerätters middag: Förrätt Gemischter Salat á la Adi, huvudrätt oxfilé med potatisgratäng och grönpepparsås, efterrätt Grand dessert. Sen somnade vi i soffan och vaknade kl 23:45! Himla tur det så vi inte missade det magiska tolvslaget. Särskilt magiskt var det visserligen inte då vi stannde inne och bara såg en enda raket, men vad gör väl det egentligen. Jag var nöjd.
Vi var väldigt fancy och hade köpt en liten flaska Veuve Clicquot men det smakade apa så vi drack inte upp den. Besvikelsen total. Nåväl, tanken var god.
Jaha, det var nog allt för denna gång! God fortsättning mina vänner!!

2 kommentarer

Natalie

05 Jan 2015 10:39

fin blogg!

Svar: Tack!!
Pyttis

Catalina och Filippa

05 Jan 2015 16:23

HAHAHAHAHAHA!!!fy va ja skratta åt svante, typ nästan också så att ja börja gråta...å ja kan tänka mej hur alla ni skratta!!! så himla kul=) kram

Svar: Ja, han kan när han vill, den dära Svante ;)
Pyttis

Kommentera

Publiceras ej