....Hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma, varje dag det är detsamma...(ni vet, Askungen...)
HOWDY MEINE LIEBE FANZE!!! Jajamen, det är ungefär så mina dagar har sett ut de senaste två veckorna. Fast mest bartendrat förstås. Har nämligen inte haft en enda ledig dag på över två veckor. Och nyårsafton jobbade jag 18 timmar i sträck, för att sedan gå på 15 timmar på nyårsdag. Det är t o m så att det nästan tär på Blondincarro, superwoman. DÅ jobbar man hårt! Trots hårt schema är det fortfarande roligt, vilket ju är en väldans tur. Annars hade man nog varit på förtvivlans rand. Därav denna förfärliga bloggfrånvaro.
Idag har jag dock en välförtjänt sovmorgon. Börjar inte förrän kl 12. Ska snart iväg på en fika med kusinfanset, Vi har inte setts på himla länge, trots att vi bor fem min ifrån varandra. Detta beror förstås på mitt fullspäckade jobbschema. Men det lugnar ner sig nästa vecka. 
 
Som jag nämt innan var det ju snack om att jag ev skulle bli nanny. Detta lades dock på is ett tag men nu är det på tapeten igen, minsann. Planerna ser nämligen ut som såhär...: På förmiddagarna ska Blondincarro vara supernanny och ta hand om två busfrön och på eftermiddagarna ska jag vara superbartender och fixa dricka till höger och vänster. Kan bli interesting. Framförallt med tanke på att jag inte kan någon vidare tyska och att die kinder inte kan ett ord svenska. Nåväl, de får väl lära sig.
 
Häromkvällen vár jag hemma hos en annan svenska,, tillsammans med kusinfanset och några till, på raclette -och spelafton. imla trevligt må jag säga! För er som inte vet är raclette smält ost. Man smälter osten på ett speciellt järn och äter detta tillsammans med potatis och bröd. Det var det mest hälsosamma jag någonsin ätit. Väldans gott, som allt annat nyttigt... Det tyckte dock inte min mage, som protesterade å det grövsta på natten. Kan nog dra slutsatsen att smält ost i kombination med min mage inte är så lyckat, dessvärre. Det var ju samma sak efter käsefonduen. Nåväl, lika bra det kanske. Förhindrar iallafall mig att sätta i mig smält käse dagarna i ända.
 
Nu måste jag hoppa in i duschen, ska snart iväg på frulle deluxe! Vi hörs mina fans!
Och förresten..!
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentarer

Kajsa

03 Jan 2013 19:40

Äntligen lite nytt från dig!!
Lycka till med barnpassningen
Kram

Svar: Hihi, jaa, det var på tiden... Men har inte haft mkt tid till övers för da blogg, desvärre... Blir förhoppningsvis ändring på det fr o m nästa vecka... :) Kram!
Carro

Kommentera

Publiceras ej