Hoi kära fanze!!
Wie gohts bi euch?? Eller på mer sofistikerat språk; Hur mår ni?
Här är det väl sisådär med hälsan för tillfället, nytt jobb och teatepremiär har tagit på krafterna. Men strunt i det, inte ska man gräva ner sig i tradigheter inte.
Jag förstår att ni längtat efter detta inlägg, var ju ett litet tag sedan sist, men här har hänt så mycket skojigheter på sistone att bloggen därav blivit lite lidande. Men det fixar jag ju till nu. 
Rolighet nr 1: Lillebror med flickvän var här över en långhelg, kantad av Bernbesök, Fondue, julmarknad, Raclette (Svante var MYCKET nöjd med just denna måltid. Typiskt Richterskt, att ÄLSKA smält ost, mHm) och shopping. Mys DELUXE sozäge. Var härligt att ha dem här och få visa upp hur jag numera bor och lever. Betyder så mycket! Längtar tills alla mina nära och kära har varit här! 
Lite bilder från myset följer nedan:
 
Veckan som därefter följde var minst sagt intensiv. Säger bara teater, teater, TEATER!! Den stora premiären hade vi nämligen i fredags!! Iiiiiih, hur gick det?!?!? undrar ni nu, väldigt nyfiket. Det gick.... BRA!!! Gud så nervöst det var, trodde jag skulle kissa på mig innan men lyckades undvika detta och skådespelade som om jag aldrig gjort nåt annat. Hehe. Så roligt det var!! Trodde till en början att det aldrig skulle gå, med repliker på schweizertyska, men skam den som ger sig! Och nu är det över för denna gång. Tack och lov för det. Har t o m blivit lokalkändis: 
 
Nedan följer en bildbomb:
Jag bara ÄLSKAR dirndl!! Sorry för kass bildkvalitet, men bättre än inget, oder??
När vi var färdiga kl 24.00 efter den nästan fyra timmar långa pjäsen stannade vi kvar på stället och käkade och tog några lotter. Och tro det eller ej, me jag drog en vinstlott och vann första pris!!! En 5.6 kilo tung SKINKA!! Oh lala, det var väl ett riktigt "ute på landet-förstapris" det! Här ska det fressas!! 
Massive!! Adi är mycket nöjd, som ni ser.
Och idag är det första december! Som jag har längtat efter denna månad! För om 18 dagar kommer vi hem till Schweden och firar jul, wooohoooo!!! Men innan det blir det jobb och Luciabrunch (eller brööönch som man säger här). 
Ha det fint till nästa gång mina vänner, och Glad Advent till er!
 
 

Kommentera

Publiceras ej