Guten abend meine fanze!!! Wie gehts?!?Jajamensan, som ni märker börjar Blondincarro bli MÄSTARE på tyskan. Jag har nämligen en väldans trevlig kollega på Marottes som heter Sandra, och hon är från Tyskland (vilket innebär att hon är betydligt lättare att förstå än infödingarna som pratar någon märklig rotvälska). Vad sägs om det här?!: "Normalerweise bin ich eine Krankenschwester aber jetz mahe ich die Getränke für dich". HA! Den satt där den skulle. Stavningen skall ni kanske inte lägga någon vikt vid men ni kan ju bara föreställa er min ljuva stämma forma dessa ord. Schön. Deluxe. Nog om detta.

Igårkväll var jag och mitt kusinfans först på Bubble och krängde burgare minsann (hemskt goda burgare där kan tilläggas, kommer ni till Zermatt måste ni gå dit!) sedan tog vi apostlahästarna till byns Beverly Hills för att hälsa på en svenska som bott här länge. Vårt mission för kvällen var att baka lussekatter (igen!) och bygga pepparkakshus. Lussekatterna fixade vi, men pepparkakshuset blev bara dekorerat, ej ihopsatt d vi var för upptagna med att kränga bullar och ost, och däremellan snacka dialekter. Vi var alla rörande överens om att Björn Ranelid tar priset för värsta R:en i landet.

Mitt i julstöket. Fint så det förslår. Såhär blev resultatet:
Eller ja, lite mer dekorerat och, om jag får säga det själv, VÄLSPRITSAT, blev det, men vi orkade inte sätta ihop det. Istället fokuserade vi på dessa:
Sweet Deluxe. Efter dessa rullade vi hem. Tur det var nerförsbacke större delen av vägen. Kan förresten inforera mina fans om att jag faktiskt spatserade upp till jobb igr igen, trots mitt löfte om ALDRIG MER: Kan (inte utan stor glädje) tala om att jag mer än halverade tiden jämfört med sist. Dock var min tröja som nytvättad när jag väl var uppe (om man ser till fuktigheten då, inget annat) och jag tänkte i mitt stilla sinne att det är en väldans tur att man har jobbtröja, annars hade jag fått behålla jackan på.
 
Idag har jag haft min första lediga dag på över en vecka. Tog tillfället i akt och passade på att ta sovmorgon. Vaknade halv 8. Ja j*vlar vilken sovmorgon! Hela 10 minuter senare än jag går upp när jag ska jobba. Inte fy skam. Begav mig runt lunchtid ut på stan och hamnade på mitt nuvarande (sorry Fahlmans) favoritkafé, Le Petite Royal.
Tog deras dagens soppa. Krämig grönsakssoppa. Me gusta mucho.
Mumma.
Sen var ambitionen att gå på julklappsjakt men fick totalstopp i hjärnkontoret och kom inte på vad jag skulle köpa TILL NÅGON så jag gick och handlade mat istället och begav mig hem. Som vanligt lär jag vara ute i sista minuten men varför ändra på ett vinnande koncept?
 
Nu ska jag snart bege mig hem till ett fans som har bjudit mig på middag. Oh så trevligt. Ingen date dock, för er som nu hade sådana tankar (vilket jag rekommenderar er att isåfall släppa då jag inte har ambitionen att skaffa mig en karl här) utan till mitt kusinfans flickvän, som givetvis också är ett fans.
 
Ciao mina vänner, schöner abend!
 

Kommentera

Publiceras ej