Howdy meine lieblings, wie gehtz?
Här är allt frid och fröjd, förutom vissa undantag, men det tar vi sen!
Först måste jag ju berätta om alla skojigheter Blondincarro varit med om den senate veckan! Som ni vet vankades det ju spa och japansk afton med brudarna. Det blev en väldans trevlig kväll jag meddela! Catalina och jag överraskade Nadine med spa på Coeur des alpes vid 17-tiden. Sen mötte övriga bruttor upp oss och vi begav oss till en japansk restaurang där vi satt framför tepanyakin, där de lagar mat framför en. Mycket häftigt kan jag informera er om. Och för er som förvånat lyfter ögonbrynen och försiktigt undrar "Finns det sådana exotiska tillhyggen i lilla Zermatt?!?" kan jag bara svara JA, det finns det! Tro mig, jag är lika förvånad som ni! Jag vågade mig t o m på sushin(!!) och jag GILLADE det! Det ni, Blondincarro har mognat.
Nedan följer en bildbomb. För er som slaviskt följer mitt kusinfans blogg har säkert redan sett dom, men det struntar jag i.
Mkt knepigt att spabilden kommer mitt i, men strunt i det.
Det var en av de trevligare kvällarna jag haft sedan jag kom hit. En annan hade jag endast några dagar senare, då jag stack ut med några svenska tjejer som också valt att bosätta sig här över vintern.Vi käkade burgare på Bubble och sen blev det minsann både Papperla OCH Cablecar. Inte fy skam det. Jag slog minsann tidsmässigt rekord den kvällen, var ute ÄNDA tills halv 3 på morgonen! Det är annat det än att rulla hem kl 22 p g a att man är trött. Framsteg, frkPyttis, framsteg. Desvärre har jag inga bilder från denna kväll (kanske lika bra) så ni får hålla tillgodo med er egna fantasi.
 
Nu till lite mindre trevliga händelser. Somliga av er kommer säkert tycka att det är aningens komiskt men det kan jag säga er, att det tyckte INTE jag då det hände. Härom morgonen skulle jag nämligen som vanligt bege mig mot jobb och hade satt på mig allt utom mina skor, som jag lämnat utanför dörren då de var blöta, skitiga och dana. Öppnar dörren och skulle till att sätta på mig dojjorna när jag upptäckte att något inte var som det skulle. Det liksom fattades en väldigt viktig del i själva "sätta på mig skorna"-sammanhanget, nämligen MINA SKOR!!!!!!!!!! Någon vänlig själ tyckte väl att de såg ensamma ut utanför min dörr och tänkte väl ta hand om dem eller nåt och tog de med sig. Eller ville de bara jävlas med Blondincarro helt enkelt. I vilket fall var mina skor borta och jag stod i säkert ett par minuter och bara glodde som ett fån. Kan meddela att jag INTE blev glad. Jag är fortfarande arg som ett bi när jag tänker på det. Och förundrad. Vem vill ha ens skitiga, använda skor, liksom?! Det hade INTE jag velat iallafall!
Mina älskade Sorel, numera ett minne blott. Jaa, jag är sur. Fortfarande. Nåväl, moving on.
 
Får avsluta med att jag trots detta är überglücklig för på lördag, om inte mer än 5 dagar kommer min FAMILJ hit!! Jag saknar dom! Och längtar efter dom. Det ska bli så himla roligt att visa dem Zermatt på riktigt! Dessutom har jag skickat en milslång lista på saker jag vill att de ska ha med sig hit. De är säkert nöjda över detta faktum.
 
Nu ska jag bege mig till Chalet Bambi för kvällsmat.
Auf Wiedersehen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej